پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 112087
کارنامه دولت احمدي نژاد در پيگيري راه آهن چهارمحال و بختياري
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1110

به گزارش پايگاه خبري پيرغار به نقل از سرويس اقتصادي ايبنانيوز : طرح مهر ماندگار با هدف اتمام و تکميل پروژه هاي بزرگ و زيربنايي، حرکتي انقلابي است که سعي دارد گام‌هاي تکميلي فعاليت‌هاي ارزشمند دولت را محکم‌ تر برداشته و پاياني ماندگار در خدمت رساني به مردم را به منصه ظهور برساند. تکميل پروژه هاي مهر ماندگار درافزايش صادرات واشتغالزايي در کشور تاثير گذار است و با بهره برداري از اين طرح ها فرصت اشتغال براي هزاران جوان ايجاد مي شود.

طرح هاي مهرماندگار چهارمحال و بختياري در زمينه هاي بهداشت و درمان، راه و شهرسازي، سپاه پاسداران، صنعت، معدن و تجارت، بنياد شهيد و امور ايثارگران، ميراث فرهنگي و گردشگري، نفت، نيرو و ورزش و جوانان است.

ايجاد زيرساخت‌هاي ارتباطي و شبکه هاي حمل و نقل ريلي و جاده اي از اصلي ترين شاخص‌هاي توسعه يافتگي يک منطقه مي باشد و احداث راه‌آهن چهارمحال و بختياري بر توسعه پايدار منطقه تاثير زيادي به همراه خواهد داشت.

اتصال مراکز استان هاي کشور از طريق خط راه آهن از سياست هاي دولت نهم و دهم بوده و احداث خط راه آهن براي متصل کردن استانهاي تهران و اصفهان از طريق چهارمحال و بختياري به جنوب کشور، يکي از اين طرح هاي مهم است که از طريق آن استان هاي مرکزي کشور در کوتاه ترين مسير به جنوب متصل مي شود.

با احداث خط ريلي چهارمحال و بختياري از ايستگاه حسن آباد به سفيد دشت و شهرکرد، محروميت زدايي از چهره اين استان سرعت مي يابد، چرا که يکي از مشکلات عمده اين استان بن بست بودن برخي از راه هاي ارتباطي و فقدان شبکه حمل و نقل ريلي است.

شنيدن صداي سوت قطار در چهارمحال و بختياري نويدبخش اتصال خط ريلي جنوب به مرکز و شمال کشور از طريق خط ريلي اصفهان، چهارمحال و بختياري و خوزستان است که انتظار مي رود در دولت هاي آينده با ادامه احداث خط ريلي اين استان از شهرکرد به خوزستان با اهتمام ويژه دنبال شود تا آينده اقتصادي استان اصفهان، چهارمحال و بختياري و خوزستان در زمينه حمل و نقل تضمين و قطار توسعه آنها با سرعت بيشتري نسبت به قبل به حرکت درآيد.

از ??? طرح تعيين شده به عنوان پروژه هاي مهرماندگار کشور، ?? طرح ملي و ?? پروژه استاني چهارمحال و بختياري در فهرست طرح هاي مهر ماندگار قرار گرفته و تلاش مي شود تا اين طرح ها تا پايان دولت دهم به بهره برداري برسد که پروژه خط ريلي بام ايران يکي از اين پروژه هاست.

خط ريلي چهارمحال و بختياري در گذشته با عنوان "راه آهن بختياري" در حدود ?? سال پيش مطرح گرديد و مطالعات مقدماتي آن قبل از انقلاب اسلامي براي بالا بردن ضريب امنيت خط ريلي خوزستان به تهران که در حال حاضر با ظرفيت محدود از يک مسير آسيب پذير مي گذرد، انجام شد.

اين پروژه واقعيتي بود که مي رفت رنگ خيال به خود بگيرد اما با همت دولت دهم عمليات اجرايي آن به طول ?? کيلومتر از مبارکه اصفهان به مقصد شهرکرد آغاز شد.

پروژه راه آهن چهارمحال و بختياري يکي مصوبات سفرهاي استاني هيات دولت است که مهمترين مشکل مقابل روي اجراي آن، عبور ?? کيلومتر از خط راه آهن از زمين هاي وزارت دفاع در استان اصفهان است که در مراحل پاياني دريافت مجوزهاي لازم از اين وزارتخانه قرار دارد.

اعتبار ساخت اين خط راه‎آهن براي هر کيلومتر دو ميليارد تومان و معادل ??? ميليارد تومان برآورد شده و تا کنون ?? ميليارد تومان از اين اعتبار تخصيص يافته است.

اين راه آهن داراي سه ايستگاه در شهرهاي سفيد دشت، فرخشهر و شهرکرد است و در مسير عبور آن در گردنه بيدکان، دو تونل به طول هشت و نيم کيلومتر دارد و احداث ابنيه آن به طول ??? متر درحال انجام است.

حداکثر سرعت پيش‌بيني شده قطار در اين خط راه‌آهن براي قطار مسافربري ??? کيلومتر و براي قطار باري ??? کيلومتر در ساعت برآورد شده است.

پيشرفت فيزيکي راه آهن مبارکه - سفيددشت تا هفته سوم مهرماه بايد به ?? درصد برسد و در حال حاضر در قطعه دوم داراي پيشرفت فيزيکي ?? درصدي است و اجراي قطعه اول آن از کيلومتر صفر تا ?? به تازگي به پيمانکار واگذار شده است.

با بهره برداري از راه آهن استان، سالانه ?? ميليون تن به ظرفيت باربري بخش ريلي کشور افزوده مي شود.

از ديگر پروژه هايي که در استان چهارمحال وبختياري در رديف پروژه هاي مهر ماندگار قرار گرفته، مجتمع فولاد يک ميليون تني چهارمحال و بختياري است که اين طرح در بخش احيا هم اکنون ?? درصد پيشرفت فيزيکي دارد و تا سفر نماينده ويژه رييس جمهور درهفته سوم مهرماه بايد به پيشرفت بالاي ?? درصد برسد.

پيشرفت فيزيکي گازرساني به روستاها و شهرهاي جديد استان نيز درقالب طرح مهر ماندگار تا هفته سوم مهرماه به ?? درصد پيشرفت فيزيکي خواهد رسيد که دو پروژه گازرساني مشمول مهر ماندگار هم اکنون ?? درصد پيشرفت فيزيکي دارد که از برنامه زمان بندي شده جلوتربوده و در دهه فجر بهره برداري مي شود.

پيشرفت فيزيکي سدهاي "باباحيدر" و "سورک" نيز تا زمان سفر نماينده ويژه رييس جمهور در اواخر مهر ماه بايد به ترتيب به ?? و ?? درصد برسد و پيشرفت فيزيکي شبکه هاي آبياري و زهکشي اين سدها نيز به ترتيب ?? و ?? درصد تا اواخر مهر ماه پيش بيني شده است.

باند دوم محور ارتباطي بن - داران نيز بايد تاهفته سوم مهرماه به پيشرفت فيزيکي ?? درصدي برسد و با توجه به پيشرفت فعلي پروژه پيش بيني مي شود اين محور در زمان مذکور ?? درصد پيشرفت فيزيکي داشته باشد.

توسعه بيمارستان کاشاني و لردگان نيز تا هفته سوم مهرماه به ترتيب به پيشرفت فيزيکي ?? و ?? درصد خواهد رسيد.

با بهره برداري از اين پروژه ها، بخشي از معضل بيکاري در چهارمحال وبختياري برطرف مي شود و از طرف ديگر با اتمام اين پروژه ها بودجه هايي که قرار بود هر ساله به آنها اختصاص يابد، صرف اجراي ديگر طرح ها مي شود.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html